Pagina's

donderdag 14 februari 2013

Wieske

Wieske is de naam van een opstichter van een heel gezin. Het is op zich ene lieve kat, die enkel ik kan aaien, maar eigenlijk eet, plast en naar buiten gaat. Sinds een goed jaar terug is ze nog steeds terughoudend of anders genaamd schuchter, maar ze gaat niet vaak meer buiten, eet steeds meer en is liever. Ze heeft ongeveer acht maanden geleden nog een nest afgeworpen van 3 jongen, waarbij één (hoogstwaarschijnlijk) overleed. Vroeger verzorgde ze enkele niet maar nu is ze een fantastische moeder.

Ook dit is m'n eigen poes niet,
maar in elk geval ene drachtige poes die op die van ons lijkt.
Nu heb ik het vermoeden, of ik ben eigenlijk wel vrij zeker, dat ze terug drachtig is van een bende koppige knullen. Ze eet steeds meer, is aanhankelijker en gaat niet meer buiten. Ik kan ze sinds ene tijdje mooi strelen en zelf een paar keer optillen! Haar buik is een hangbuikje en ze sluipt de hele dag door het huis. Ze is altijd moe en kan er niet tegen dat je haar buik aanraakt en je voelt beweging. Na wat uit te pluizen op internet, dacht ik wat verder. Een goede twee maand terug, stonden er overal bloederige pootjes op de grond, van haar. Stel nu dat dat kwam door haar bevruchtingen, dan zou ze al ene hele tijd zwanger zijn. Op internet vond ik dat een kat ongeveer 63-65 dagen drachtig is (gemiddeld). Als ik dan tot hier toe in alles gelijk heb ... Dan bevalt ze rond deze dagen. Wat spannend! Ik kijk er al naar uit! Ik probeer een goede band te kweken met Wieske, om daarna nog steeds vertrouwen in haar te hebben. Ikzelf zou de kittens (als die er komen) dolgraag houden, maar dat is onmogelijk omdat we al katten genoeg hebben. Ik zal wel mijn best doen, de kittens zo goed mogelijk te verzorgen samen met hun mama. 

PS: Wieske is de moeder van het katje in het vorige bericht: Pim.

Greetz and kissez

1 opmerking:

  1. hey jojo leuke blog. Je hebt het leuk bedacht. XXXXXXXXXXXXXXXXXXX-jes cece

    BeantwoordenVerwijderen