Pagina's

maandag 25 februari 2013

How to: Kat masseren

Jaja, het is weer mijn beurt om jullie lastig te vallen! (Just kidding). Eindelijk ga ik jullie vertellen hoe je nu eigenlijk je kittehhh masseert. Zoals ik al zei mag je dit alleen maar zelf proberen als:
 
  • Je een goede band hebt met de betreffende kat
  • Deze geen medische problemen heeft
  • Rustig is
  • Het zelf toelaat
  • Je niet te hard knijpt/duwt/whatever.
 
Okay, can we start? Nopesorry. Eerst nog even dit. 
 
Zorg dat er een relaxte sfeer hangt en er geen andere mensen in de buurt zijn. Dit kan de kat afleiden of onrust bezorgen. Gebruik alsjeblieft geen massageolie ofzo, we willen geen glibberige haren waar je kroketten in kan bakken. Make sure dat je kitty zacht ligt. Er mag vooral geen televisie of radio spelen. Tijdens de massage blijf je tegen haar (of hem) praten op sussende toon. Kraam wat onzin uit, doe ik ook altijd. 
 
Als je kat het niet fijn vind of wegloopt, stop dan meteen en haal haar niet terug. Anders vertrouwt ze je niet meer.
 
Nu kunnen we beginnen. Finally, hoor ik jullie al denken.
 
 
Begin door haar haar te aaien. Van haar kop tot haar staart. Dit steeds opnieuw en opnieuw. Tot ze zachtjes begint te spinnen. 
Streel nu haar buik langs beide kanten. Probeer ondertussen uit te vinden voor welke plekjes ze gevoelig is, en wat ze fijn vindt. 
Speel wat met haar staart en krab achter haar oren. 
Dwaal af naar de kin en kietel daar wat. 
Nu ga je achter haar staan/zitten. Neem haar kop vast in beide handen zonder haar zicht te belemmeren. Je handpalmen moet ongeveer ten hoogt van haar oren zijn, en je vingertoppen in haar hals. Ga met beide duimen tegelijk langs haar oren en zo naar beneden zonder je handen te bewegen. Doe dit steeds opnieuw en kijk of ze het fijn vindt. 
Klaar met haar kop. Ga naar haar lijf. 
Start met je ene duim aan haar hoofd en streel zo met lichte druk over heel haar lichaam naar haar staart. Doe dit meermaals. 
Nu kan je met deze technieken expirimenteren. 
Zoek iets dat ze zelf leuk vindt.
Zolang je maar niet te veel druk uitoefent en ze je laat doen is het goed.
 
Dit was de basis. Je kan zelf bewegingen verzinnen die hieruit afgeleid zijn. Denk aan mij tips and take care.
 
Yours truly,
 
Nina
 

1 opmerking:

  1. Ik vind het leuk om onze katten te aaien. Masseren is dan toch aaien in het kwadraat. Het lijkt me leuk om eens te proberen. Ik beloof dat we geen massageolie zullen gebruiken, haha.

    BeantwoordenVerwijderen