Pagina's

maandag 4 maart 2013

Hoe je jezelf (en je kat) voorbereidt op de bevalling.


 
 
Hi everyone! Mijn naam is Nina, ik schrijf op mijn eigen plekje op het web: http://beautytipscelebs.wordpress.com/ , my very own beautyblog! Schrijven is mijn passie, just like cats. Ik maak jullie schooldag wat dragelijker door over die laatste passie te schrijven. Enjoy!
 
 
 
Weet je zeker dat je kat zwanger is en dat ze elk moment kan bevallen? Geen tijd te verliezen dan!
 
Eten
 
Het is belangrijk dat ze gezond voedsel binnenkrijgt. Nu wil ik niet dat je als een gek smoothies staat te maken voor haar, nee, drink dat sapje lekker zelf op. Geef haar geen goedkoop blikvoer uit de Aldi of dergelijke. Je moet zorgen dat ze wat duurder gaat eten (je moet er wat voor over hebben, zucht). Bv van Sheba. Dan weet je zeker dat mevrouw eten van de beste klasse eet. Denk zo: Ik geef dat extra geld niet alleen aan haar uit, maar ook aan die kittens die ze meedraagt.
 
Probeer haar in kleine hoeveelheden, en meerdere keren op een dag te laten eten. In de meeste gevallen gaat dit niet (school, werk, ..) maar give it a try. Stel dat je normaal 1 blik op een dag geeft in een keer. Dan eet je kat een grote hoeveelheid in een keer op. Dit is niet zo goed. Geef haar liever om de 2-3 uur een beetje uit het blik. Zo blijft haar spijsvertering in werking, en heeft ze minder kans om haar te verslikken in het voedsel. Ze heeft ook minder honger op een dag omdat ze eigenlijk blijft eten. De vreetzak.
 
Geef haar geen snoepjes. Caloriebom. Dit kan ze nu nie bepaald gebruiken. Als je haar toch wilt verwennen, geef haar dan speciaal snoep voor drachtige katten.
 
Zorg dat er continu vers water is. Heeel erg belangrijk! Keep hydrate. Het water mag trouwens niet ijskoud staan, liever op kamertemperatuur. 
 
Overig
 
Laat haar af en toe met rust. Je zal merken dat je kat veel naar je toe komt. Maar dit doet ze niet om te spelen! Dit doet ze om wat uit te rusten bij een persoon die ze vertrouwt. Voel je dus vereerd!
 
Make sure dat er een plekje klaarstaat waar ze haar nest kan werpen. Een warme kleerkast is ideaal, maar ik kan me voorstellen dat jij je witte bloesje liever zonder bloedspatten wil aantrekken. Zorg voor een donker, warm, zacht plekje waar niet veel mensen komen. Niet in een vreemde kamer die ze niet gewend is, maar op een plaats waar ze zelf veel te vinden is. 
 
En dan mijn laatste tip: Wees zelf relax. Een zwangere kat heeft geen nood aan stressvolle mensen rondom haar. Die stress neemt ze automatisch over, en dat is echt niet goed. 
 
 
Hopelijk kan nu je kat in alle rust bevallen.
 
Lots of love,
 
Nina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten